tacopaj

Tacopaj, tacopizza, tacolasagne, kärt barn har många namn. 
Du behöver, tortillabröd, soyafärs, bönor, majs, linser, veganost, tomat, salsa och allt annat tjafs som du tycker om att ha på tacos! 

Smörj en pajform med olja och lägg i ett tortillabröd. Sedan blandade jag salsa, bönor, vitlök, purjolök och soyafärs i en bytta och tryckte i blandningen på brödet, ingen centimeter bröd ska synas. Sen på med nytt tortillabröd och mer av soyafärsblandningen. Jag gjorde tre lager, sista lagret toppade jag med bitar av tomat, paprika och veganost. Skvätte även över några matskedar vatten för att allt skulle gegga ihop sig lite saftigt, självklart frivilligt (fast egentligen inte). In i ugnen på ca 150 grader i ca en 45min. Jag hade fryst soyafärs i blandningen så min paj var inne i ca en timme.  Mums mums!!!

Kommentera här: